7-13 februari 2020 Publicatiedatum: 03 februari 2020

Het ging zondagmorgen in de Ichthuskerk over de uitleg en de toepassing die de Heere Jezus in de Bergrede geeft aan het zevende gebod. Ik vond het geen makkelijke preek. Toch hoop ik dat het wel een eerlijke preek is geweest. Eerlijk, in die zin dat ze recht deed aan het Woord van God en ook recht aan de gebroken en soms ook onmogelijke omstandigheden waarbinnen wij ons kunnen bevinden.
Mocht u er op willen reageren of erover doorpraten: trek gerust aan de bel.

Meeleven.
De operatie bij mevr. Janna Schaap was ingrijpend, maar is naar wens verlopen. Daar zijn we dankbaar voor. Ze ligt op dit moment nog in het ziekenhuis om aan te sterken, maar zal naar verwachting in de loop van de week ontslagen worden.
Dhr. Andries de Waard kreeg een hersenbloeding of een herseninfarct. Een ziekenhuisopname is vanwege zijn conditie niet mogelijk. Hij ligt nu thuis op bed en zijn vrouw zorgt voor hem. We bidden om Gods kracht en nabijheid.
We deden zondag ook voorbede voor dhr. Jan de Vreugd en dhr. Johan van der Plas, die beiden nu al zo lang ziek zijn en steeds verder achteruit gaan.
‘En nu, wat verwacht ik, Heere? Mijn hoop, die op is op U!’ (Ps. 39 : 8)

Gemeenteavond Maarten en Gerdien Blom.
Voor de snelle lezers bij deze nog een herinnering aan de gemeenteavond met Maarten en Gerdien Blom, donderdagavond 6 februari in het Maranathacentrum.
Allen hartelijk welkom. De avond begint om 20.00 uur.

Bijbelkring senioren.
Op D.v. dinsdagochtend 11 februari hopen we weer bij elkaar te komen. Aan de beurt is 1 Petrus 2 : 13 – 25 en het thema is ‘Omgaan met gezag’.
Allen weer hartelijk welkom in het Maranathacentrum. Ook als u nog niet eerder kwam. We beginnen om 10.00 uur.

Beroepingswerk.
Ds. Jongeneel krijgt nu ook een beroep… De hoorcommissie was vorige week al gesignaleerd in de Pniëlkerk.
We bidden om kracht en om de leiding van de Heilige Geest in de onrustige tijd die er nu aankomt voor het gezin Jongeneel.

Verantwoording.
Ontvangen via Gert-Jan Meerkerk en Leen Guijt €10,-  en via Floris van der Plas en Wim Nijgh € 15,-.
Beide giften zijn bestemd voor de wijkkas.
Hartelijk dank hiervoor.

Tot zondag.
Zondagochtend houden we onze jaarlijkse Kerk-en-Schooldienst, in samenwerking met de kinderen en het team van de Rehobothschool.
Altijd weer mooi om met zoveel kinderen en ouders in de kerk samen te kunnen komen. Het thema is ‘Op reis naar het beloofde land’. Het is ook een mooie kans om als grootouders uw kleinkinderen mee te vragen, als hun ouders misschien niet gaan. Ik hoop het Woord van de Heere op een eenvoudige manier door te kunnen geven, met het verlangen dat dit Woord vele harten zal mogen bereiken.
Komt u ook?

Ontvang een hartelijke groet, ook van mijn vrouw,
ds. G. Lugthart.