23-29 Oktober 2020 Publicatiedatum: 19 oktober 2020

We lazen zondag opnieuw een van de brieven uit de eerste hoofdstukken van het boek Openbaring. Dit keer de brief aan de gemeente van Filadelfia. Een bemoedigende brief. Ik hoop dat ook voor u en jou onder de verkondiging de deur naar Gods Vaderhart en hemelse Koninkrijk mocht opengaan! De Heere zegene zijn Woord.

Meeleven.
Deze week geen specifieke namen. Ik hoor wel van zorgen. Broeders en zusters die ernstig ziek zijn. Mensen die positief getest zijn op het coronavirus en daarom, soms met het hele gezin, in quarantaine zitten. Ik hoor ook dat sommigen er echt ziek van zijn, dat soms zelfs voor hun leven gevreesd wordt. Anderen hebben in de huidige lockdown weer andere problemen. Wat is er veel nood! Laten we proberen oog te hebben voor elkaar. Maar laten we onze nood ook voor de Heere neerleggen. Wie in de schuilplaats van de Allerhoogste is gezeten, die zal overnachten in de schaduw van de Almachtige (Psalm 91).

40 jaar getrouwd.
Op 23 oktober hoopt het echtpaar Van Rooijen – Hoek 40 jaar getrouwd te zijn. Ze willen dit, met hun gezin, in dankbaarheid gedenken. Vanuit onze wijkgemeente feliciteren we hen van harte en wensen hen nog vele goede jaren toe onder de zegen van onze God. Hij is getrouw!

Catechisaties.
A.s. dinsdag zijn er weer catechisaties. Ik ben blij met de mooie groepen die er ontstaan zijn en geniet van dit stukje werk. Wilt u er als gemeente biddend omheen staan?

Bijbelkring.
De Bijbelkring kon helaas nog niet opgestart worden en zal ook op 29 oktober niet doorgaan. We volgen hierbij de dringende oproep van onze overheid om in de huidige omstandigheden zo min mogelijk bij elkaar te komen. Graag verwijs ik u wel naar de digitale wijkavond die op 29 oktober wordt uitgezonden vanuit de Nieuwe Kerk. Een avond die in het kader staat van de Reformatieherdenking. Voor meer informatie zie elders in deze kerkbode.

... tot zondag.
Ik houd deze week vakantie. A.s. zondag gaat daarom ds. A.W. van der Plas in mijn plaats voor. Een oude bekende. Maar niet oud in zijn verkondiging.
Ik wens u met hem of de andere voorgangers een gezegende zondag toe!
Ds G.Lugthart