18-24 juni '21 Publicatiedatum: 14 juni 2021

prof. Dr. J. Hoek mocht ons afgelopen zondag het Woord bedienen. Voor aanstaande zondag staat er om 18.00 uur in het Maranathacentrum voor onze wijk de dienst van voorbereiding op het Heilig Avondmaal op het rooster. Goede voorbereiding op de diensten gewenst maar ook een goede voorbereidingsweek.

Meeleven.
We denken aan allen die onder welke moeilijke omstandigheden dan ook verkeren.
In onze gedachte komt het laatste couplet van de Morgenzang. En we bidden tot Hem: troost allen die in nood en smart, tot U verheffen het angstig hart. Maak ons in tegenspoeden stil, hoor ons om Jezus Wil.

Verantwoording.
Ontvangen: via ds. Van der Plas tijdens zijn bezoeken een gift van 10 euro en 2 giften van 20.
Ook op bezoek ontvangen via Gert-Jan en Marja Meerkerk 20 euro.
Gevers of geefsters hartelijk dank. Alle giften worden aan de wijkkas afgedragen.

Beroepingswerk.
Zoals ik vorige week al schreef, zullen we op de volgende kerkenraadsvergadering D.V. 28 juni de lijnen voor de toekomst uitzetten. Voor nu geen nieuws. Bid u met ons mee om wijsheid?

Groet.
Terwijl ik dit stukje zit te schrijven, zie ik buiten een strak blauwe lucht. De vogeltjes zijn druk bezig met takjes en anderen met het zoeken naar eten. Mooi om te zien hoe de natuur zijns weegs gaat. De corona maatregelen worden stap voor stap weer versoepelt en ook in de kerk mogen we weer met meer mensen samenkomen. Ik denk terug aan het afgelopen jaar. De maatschappij ging op slot. Veel dingen konden en mochten even niet. Dat bracht veel teweeg. Opstand tegen de regels, rellen enzovoort.
Maar hoe is in het afgelopen jaar het geestelijk leven geweest. Is dit in de stilte verder gegroeid of is daar een voorzichtige verwijdering gekomen. Misschien dat u in deze weken van voorbereiding hier eens wat stille tijd aan besteed. Het antwoord is namelijk wel van levensbelang.

Namens de kerkenraad een hartelijke groet.
Johan Berkheij