17-23 maart '23 Publicatiedatum: 18 maart 2023

Van zondag…:
ds. P. van Duijvenboden ging voor onze wijk voor in het Maranathacentrum. Geef de keizer wat van de keizer is. En geef God wat van Hem is. Beseffen we dat álles wat we bezitten, van Hem afkomstig is? Hoe kostbaar vinden wij onze tijd voor Hem? Welke tijd geven we onze naaste? En hoeveel tijd besteden we aan schermtijd op onze telefoon? Het kwam allemaal aan bod in de preek. Was u er niet? Luistert u het nog eens na. Goed om weer eens bepaald te worden, misschien juist wel in deze tijd, wat het Evangelie ons nou eigenlijk waard is. Hoeveel we bereid zijn om (terug) te geven. En wie de preek heeft gehoord weet dat het dan niet meteen alleen om geld gaat!

…tot zondag:
DV zondag 19 maart om 18:00 uur hoopt ds. G.M. van Meijeren, sommigen kunnen en mogen ook zeggen “onze Thijs”, voor te gaan voor onze wijk in de Oude Kerk.

Meeleven:
Er zijn geen specifieke namen genoemd deze keer. We blijven echter de naam van Coby van Duijn noemen. Bidden is nooit tevergeefs: “En onze God ontfermt Zich op ’t gebed” (Ps. 116:3b berijmd).
Trouwens…heeft u wel eens tegen iemand gezegd: “Ik bid voor je!”? Dat kan een enorme troost zijn. We zeggen dat, zeker in onze gereformeerde gezindte, misschien niet zo snel. We bidden wel voor iemand, maar we zeggen het niet, misschien is dat ook bescheidenheid.
Het hoeft ook niet, maar het kan een opsteker zijn. Neem het eens mee…

Paaswijkavond:
D
e paaswijkavond zal DV plaatsvinden op dinsdag 28 maart in het Maranathacentrum. De aanvang is 20.00 uur, vanaf 19.45 uur is er inloop met koffie/thee.        De leiding is in handen van ds. A.W. van der Plas.  De muziekgroep onder leiding van Julian Jonker zal die avond de muziek verzorgen.  Het thema van de avond is: Leven in een gebroken wereld. Iedereen is van harte welkom!

Paaswijkochtend:
O
p DV donderdag 30 maart hopen we de paaswijkochtend voor onze ouderen in het Maranathacentrum te houden. Aanvang 10.30 uur, vanaf 10 uur is er inloop met koffie/thee. Als u in de wijk woont, wordt u hiervoor persoonlijk uitgenodigd door uw wijkouderling. Woont u niet in de wijk dan bent u ook van harte welkom! Geeft u zich dan op bij Yvonne Nijgh vóór vrijdag 24 maart i.v.m. de broodmaaltijd. Telefoonnummer 06-31172400 of mail naar nijgh.w@casema.nl. Let op, u wordt dus niet meer persoonlijk hiervoor gebeld!

Paas Zangavond:
Op DV zondag 2 april wordt er een Paas Zangavond gehouden in het Kerkhaventje. Deur open om 19:30 uur, we starten om 20:00 uur.
Wees hartelijk welkom en neem ook gezellig iemand mee!

Sing-Inn 30-50 jaar:
DV aanstaande zondag is het zover! Sing-Inn voor de leeftijd van 30 t/m 50 jaar. We zingen liederen rond het thema “Hoop en Redding”. Ben je nou 29, kom dan ook gewoon. En bent u 51? Ook dan mag u gewoon naar binnen hoor! Aanvang 20:00 uur in het Kerkhaventje. De deur is om 19:30 uur open. We hopen als muzikanten met piano, gitaar en cajon te begeleiden en bidden om een mooie en gezegende avond!

Giften:
Ds A.W. van der Plas ontving 2 x € 10 voor de wijkkas.
Hartelijk dank!

Tot slot:
Afgelopen vrijdagavond was er mannenzang in de Dorpskerk in Katwijk aan den Rijn. We zongen liederen over de zee. Alles kwam voorbij, over stille wateren, maar ook over ruwe stormen. Het goede doel waar we voor zongen was Stichting de Brug. Ds. John de Groot sprak verbindende teksten. Het was geen Nieuwe Kerk vol. Het was ook geen Dorpskerk vol. Maar de mannen die er waren lieten goed van zich horen en zongen onze God de lof toe. Dat was ook boven achter het orgel, waar ik een bescheiden rol als registrant mocht innemen die avond, heel goed te horen. Dankbaar voor deze mooie avond waarin we geestelijk gevoed waren en heerlijk gezongen hadden, keerde ik lopend huiswaarts. Waarbij vooral de eerste twee regels uit het refrein van het tweede lied bleven hangen: “Tel uw zegeningen één voor één. Tel ze alle en vergeet er geen!”.

Namens de kerkenraad een hartelijke groet,
David Stelma