Gelezen en Vanuit pastorie Zeezicht

Gelezen. De doop is een krachtig hulpmiddel voor ouders. De doop vindt plaats in een eredienst met beloften, omringd door vrienden binnen de christelijke kerkelijke gemeenschap. Moderne mensen hebben de publieke beloften vrijwel vaarwelgezegd (behalve dan bij een bruiloft) - en ze hebben daarmee een krachtig mechanisme verwaarloosd dat karaktervormend werkt. Als je plechtige beloften aflegt in het bijzijn van familie en vrienden dan word je daardoor gevormd en maakt dat een blijvende indruk op je hoofd, hart en wilskracht.

- Tim Keller, Geboorte (Franeker: Van Wijnen, 2020), p. 22

Vanuit pastorie Zeezicht. Het enige nieuws dat ik te melden heb, is dat ik een nieuwe stropdas heb gekocht. Helaas voor degenen die graag tegen een kleurtje, streepje of stipje aankijken: het is weer zo’n oersaaie gereformeerde egaal-zwarte das en waarschijnlijk ziet u het verschil met de vorige niet eens.

Verder ligt er nog een aardigheidje in het verschiet: op dinsdag 21 maart hoop ik een korte overdenking uit te spreken tijdens de zogenaamde ‘Residentie Pauzedienst’, een soort minikerkdienst die maandelijks gehouden wordt in de Waalse Kerk van Den Haag. Ze hadden me gevraagd omdat ik een beetje vertrouwd ben met de visserijwereld. Als ik eraan denk, zal ik achteraf neerschrijven hoe het was.

Met een hartelijke groet vanaf de wurref, ook namens mijn vrouw en de gasten, uw

Door: dr. G. van Zanden
Matteus 28:5-6

De engel richtte zich tot de vrouwen en zei: 'Wees niet bang, ik weet dat jullie Jezus, de gekruisigde, zoeken. Hij is niet hier, hij is immers opgestaan, zoals hij gezegd heeft.'