7-13 okt '22 Publicatiedatum: 08 oktober 2022

Van zondag…:
afgelopen zondag hadden we als wijk geen dienst. Gelukkig ging de evangelieverkondiging alsnog door. In ruime mate zelfs: in maar liefst vijf kerkgebouwen en zowel ’s ochtends als ’s avonds. En u begrijpt, dan reken ik de kerkdiensten van onze broeders en zusters in andere “stromingen” nog niet eens mee. Groot is Uw trouw o HEERE!

…tot zondag:
DV zondag 9 oktober hoopt prof. dr. G. van den Brink voor onze wijk voor te gaan om 10:00 uur in de Ichthuskerk. We wensen u en jou alvast een gezegende dienst toe.

Meeleven:
mevrouw Coby van Duijn is zeer ernstig ziek. Van de sectie-ouderling begrijp ik dat er niet direct behandeling mogelijk is om te genezen.  Wat een schrik! Mevrouw van Duijn zit momenteel midden in de verwerking van dit heftige nieuws. Toch mag zij weten dat haar God een toevlucht is voor de Zijnen. We dragen Coby op in onze gebeden aan Zijn troon van genade.

Jubileum:
we feliciteren het echtpaar van Beele-Ouwehand samen met hun kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen, van harte met hun 60-jarig huwelijksjubileum. Een “diamanten” huwelijksjubileum zeggen we dan. We bidden ze toe dat God, ook in de jaren die komen, getrouw mag blijven en hun Bron van alle goed.

Senioren Bijbelkring:
DV 11 oktober komen we weer bijeen met de Senioren Bijbelkring. We besluiten de bespreking van 1 Samuël met 1 Samuël 28: 5-20: “Nog één keer Samuël”.  Hoofdstuk 8 van het boekje “Uw dienaar luistert” geeft ons een handleiding om ons in dit gedeelte te verdiepen. Graag ontmoeten we ieder die belangstelling heeft weer om 10.00 uur in het Maranathacentrum. Was u vorige keer verhinderd of kwam u niet eerder, u bent hartelijk welkom.

Giften:
ds. A.W. v/d Plas ontving € 10 voor de wijkkas. Jannie van der Plas ontving € 20 tijdens een verjaardagsbezoek.
Hans van der Meij & Nico Dijkdrent ontvingen tijdens een huisbezoek € 20 met als bestemming de wijkkas.
Diezelfde bestemming kreeg de € 30 die Joel Haasnoot en Cornelis van Duijvenbode ontvingen op huisbezoek.
Hartelijk dank voor deze giften!

Tot slot:
afgelopen zaterdag sprak ds. (Marinus) Messemaker op een avond namens “Geloofstoerusting” in Het Anker. Ik mocht daar als muzikant (gitaar) aan deelnemen. Ik heb het Anker niet vaak zó vol gezien. Stoelen moesten worden aangesleept. De helft van de zaal was Kattukker, de andere helft kwam van elders. En, om het maar even zo te zeggen zoals we het in de volksmond toch ook vaak doen: van licht tot zwaar. Messemaker sprak over het thema “Komen tot Jezus, hoe dan?”. Wat een enorme bemoediging om daar met zoveel jongeren en (ietwat) ouderen bij elkaar te zijn. De vragen die na afloop gesteld werden getuigden van een oprecht zoeken en honger naar het Evangelie. Wat is dat hoopvol in een tijd waarin de afkalving toeneemt. En waarin je vaker, ook steeds meer in Katwijk, een vreemde eend in de bijt bent als je Jezus volgt. We hopen dat deze avond tot rijke zegen mag zijn voor eenieder die er was. Enneh…wat mij betreft doen we dat vaker!

Namens de kerkenraad een hartelijke groet,
David Stelma