Verzamelen van e-mailadressen en telefoonnummers Publicatiedatum: 28 november 2022

Nu de acceptgiro per 1 juni 2023 gaat vervallen zijn wij op zoek gegaan naar alternatieven en hebben die gevonden!

Currence, de producteigenaar van de acceptgiro heeft besloten om per 1 juni 2023 definitief te stoppen met de acceptgiro. De reden is tweeledig:

• Het gebruik van de acceptgiro is in de afgelopen 5 jaar met 70% afgenomen
  • 9 op de 10 ontvangers van een acceptgiro betalen deze via internet- of mobiel bankieren

U kunt dus vanaf 1 juni 2023 niet meer met een acceptgiro betalen.

Met het verdwijnen van de acceptgiro moeten we alternatieven zoeken voor de betalingen die tot heden per  acceptgiro plaatsvinden. Graag willen we deze gelegenheid aangrijpen om meer gebruik te gaan maken van de nieuwe digitale mogelijkheden om u te bereiken. Dat betekent dat  onder andere de registratie van uw toezegging voor de Actie Kerkbalans, de betaling van het abonnement op de Kerkbode en uw bijdrage voor de Solidariteitskas digitaal kan worden verwerkt.

Om gebruik te kunnen maken van de digitale mogelijkheden zouden wij van u graag uw e-mailadres en telefoonnummer ontvangen.

U kunt uw e-mailadres en telefoonnummer op een veilige en afgeschermde manier doorgeven via deze site.

Hoe gaat dit in z’n werk?

1. Op de hoofdpagina vindt u het kopje “Doorgeven e-mailadres en telefoonnummer”. Als u daar op klikt komt u in het invulscherm. U kunt ook via de link https://bijdragen.hervormdkatwijk.nl bij het invulscherm komen.
  2. U vult uw postcode in, uw huisnummer, geboortedatum en uw unieke registratienummer. Dat nummer staat op de brief die u binnenkoprt ontvangt.
  3. U komt vervolgens in het keuzemenu en drukt op de knop “Mijn gegevens”
  4. U vult daar uw e-mailadres en telefoonnummer(s) in
  5. U drukt op “opslaan”
  6. U krijgt een e-mail waarin bevestigd wordt dat u uw gegevens hebt doorgegeven (wilt u alstublieft nagaan of u een replymail ontvangen hebt. Als dat niet het geval is kan er een fout zitten in het door u opgegeven e-mailadres)
  7. Uw gegevens zullen uitsluitend op uw digitale persoonskaart worden vastgelegd en zijn alleen toegankelijk voor de medewerkers van het Kerkelijk Bureau

Wat gebeurt er daarna?

Als we over uw telefoonnummer en e-mailadres beschikken zullen wij u in januari 2023 met een persoonlijke e-mail uitnodigen om zelf, via de website, uw toezegging voor de Actie Kerkbalans 2023 digitaal in te vullen. De e-mail zullen wij uiteraard alleen sturen naar de gemeenteleden die bij ons voor de Actie Kerkbalans als gezinshoofd of als meerderjarige thuiswonende kinderen geregistreerd staan.

Voor het abonnement op de Kerkbode zullen wij u in februari 2023, als u geen automatische incasso hebt afgegeven, een factuur met betaallink/QR code mailen zodat u die nota op eenvoudige wijze kunt betalen.

Voor de solidariteitskas zullen wij u in mei 2023 een betaalverzoek met betaallink/QR code mailen.

Voor het verjaardagsfonds blijft de felicitatiekaart bestaan die in de week voorafgaande aan uw verjaardag bij u bezorgd wordt. Bij deze kaart wordt een persoonlijke brief gevoegd met daarin aangegeven hoe u uw bijdrage zou kunnen voldoen.

Wat als u geen e-mailadres heeft?

Dan verandert er voor u niet zoveel. Wij zullen u dan via de “gewone post” blijven informeren. Voor het doen van betalingen zult u geen acceptgiro meer ontvangen, maar kunt u gebruik maken van automatische incasso of u kunt zelf geld overmaken.

Wat hopen wij?

Als u over een e-mailadres beschikt hopen wij dat u dat met ons wilt delen. Het bespaart ons ontzettend veel administratief handwerk en kosten van papier en drukwerk. Veel kerkelijke gemeenten gingen ons voor met bemoedigende resultaten. Mogen wij op uw medewerking rekenen?

Heeft u nog vragen?

Wij kunnen ons voorstellen dat u naar aanleiding van deze brief vragen heeft. Neem gerust contact op met de medewerkers van het Kerkelijk Bureau (bij voorkeur per e-mail; kerkelijk.bureau@hgkatwijk.nl). Zij geven u graag “tekst en uitleg”.

Met een hartelijke groet,

College van Kerkrentmeesters