Oude Kerk 100 jaar weer kerk Publicatiedatum: 23 februari 2024

Feestelijke herdenkingsdiensten in Oude Kerk op zondag 25 februari a.s.

A.s. zondag 25 februari zullen beide erediensten in de Oude Kerk in het teken staan van ‘Oude Kerk 100 jaar weer kerk.’ Op 27 februari 1924 werd de kerk weer in gebruik genomen als kerk na 34 jaar rederijschuur te zijn geweest. Dat was een plechtige en feestelijke dienst in een bomvolle Oude Kerk. We hopen dat dat a.s. zondag ook zo zal zijn om 10.00 uur en om 18.00 uur. In beide diensten zijn klederdrachtgroepen aanwezig in de zondagse dracht van de afgelopen eeuw om zo de oude sfeer weer op te roepen. ’s Morgens gaan voor ds. J.B. Alblas (liturgie) en ds. A.W. van der Plas (preek), ’s avonds ds. D. Meijvogel (liturgie) en prof. dr. J. Hoek (preek). Liturgie en preken zullen afgestemd zijn op de dienst van 100 jaar geleden, dus het worden echte herdenkings- en dankdiensten. Komt u ook? Hartelijk welkom!

U kunt de diensten terugkijken via onderstaande links;
Klik hier  voor de ochtenddienst
Klik hier voor de avonddienst