Lezing Jos Wienen dinsdag 27 februari Publicatiedatum: 23 februari 2024

Lezing oud-burgemeester J. Wienen: ‘Oude Kerk tussen zee en land’

Naast kerkelijke aandacht voor het 100-jarig jubileum van de Oude Kerk is er ook historische en theologische aandacht voor. Onze oud-burgemeester Jos Wienen is zowel historicus als theoloog, dus dat komt goed uit. Hij wil beide kanten van de zaak toelichten in de lange geschiedenis van de Oude Kerk, die nu weer 100 jaar kerk is, maar als gebouw al meer dan 500 jaar bestaat. In de loop van de eeuwen is hij verwoest, geplunderd, afgebrand, afgedankt en toch steeds weer herrezen. En wat zijn we daar als Katwijkers blij mee. En God dankbaar! Hoe komt het toch dat we zo aan de Oude Kerk gehecht zijn en zo trots dat hij er nog staat? Heeft de kerk alleen betekenis als waardevol gebouw of heeft hij ook geestelijke waarde? Jos Wienen zal beide aspecten aan de orde stellen.

Het belooft een leerzame avond te worden, zeker voor alle Katwijkers die meer over ‘hun’ Oude Kerk willen weten. Kom daarom allen!

Noteer: dinsdag 27 februari, in de Oude Kerk, aanvang 19.30 uur

Voor het bekijken van de livestream van deze avond, klik hier.