Gelezen en vanuit pastorie Zeezicht

Gelezen. 7 november 1963, Hierden. Giften. Van de Jagersvereniging heeft de kerk een gift ontvangen van f50,-. Het verheugt ons, jagers, dat u zo goed geschoten hebt, dat de kerk er ook van mag profiteren. Zeer hartelijk bedankt voor dit gebaar. Verder op bezoek ontvangen 2 x f10,- voor de kerk. Ook hiervoor nogmaals onze dank.

- R.J. van de Hoef in de oude hervormde gemeenteberichten, geciteerd in de Veluwse Kerkbode (11 augustus 2023), p. 31

Uit de pastorie. Met een bidstond voor Israël, twee hervormingsavonden en een dankdag staan er deze weken bijna elke dag wel een paar kerkdeuren open. Zelf heb ik daar vooralsnog weinig vruchten van kunnen plukken. Eerst was er op zaterdagavond een concert van Eiland Urk in Elburg (en een bijbehorende logeerpartij met het hele gezin bij mijn ouders, een soort militaire operatie met onze vier kleintjes), en deze week hopen mijn vrouw en ik van dinsdag tot vrijdag bij wijze van verlate herfstvakantie ergens in België te verblijven. (Zonder kinderen… Hoe zal dat bevallen?)

We moeten wel op tijd terug zijn, want ik had Bert Noteboom beloofd om op vrijdag en zaterdag de Psalmen aan elkaar te praten op de dubbele najaarseditie van de Mannenzang in de Nieuwe Kerk. In beide gevallen is er geen kaartje meer te krijgen, dus als we onze stemmen goed gebruiken en de deur op een kier laten staan, overstemmen we misschien wel het uitgaansgedruis elders in de Voorstraat. Komende zondag word ik op een Betuwse en Brabantse kansel verwacht, dus dan lopen we elkaar ook weer mis. Maar volgende week ben ik gewoon weer op mijn post. Plechtig beloofd! - met inachtneming van Jakobus 4:15.

Een hartelijke groet, mede namens mijn vrouw en de gasten, uw

Door: dr. G. van Zanden
Matteus 28:5-6

De engel richtte zich tot de vrouwen en zei: 'Wees niet bang, ik weet dat jullie Jezus, de gekruisigde, zoeken. Hij is niet hier, hij is immers opgestaan, zoals hij gezegd heeft.'