Bijbelstudie/lidmatenkring/gespreksgroep 2022-2023 – Richteren. Publicatiedatum: 06 september 2022

Bijbelstudie/lidmatenkring/gespreksgroep 2022-2023 – Richteren.

De afgelopen maanden is mij een paar keer gevraagd of we vanuit wijk Sion weer bijeenkomsten gaan beleggen van Bijbelstudie en gesprek. Nou, gelukkig: vanaf begin oktober hopen we elkaar op te zoeken rondom een geopende Bijbel.

We gaan een boekje van Tim Keller bespreken: Rechters. Om te lezen, te leren, te leiden (Franeker: Van Wijnen, 2015), een vertaling van Judges for You uit 2013. Keller heeft de gave om de Bijbel dicht bij ons eigen moderne leven te brengen en je persoonlijk uit te dagen om eerlijk in de spiegel van Gods Woord te kijken. Ik houd daar wel van. En misschien u ook wel. Het biedt in ieder geval genoeg gespreksstof!

Onder het voorbehoud van Jacobus komen we zeven keer op woensdag samen:

wo 5 oktober 2022: Richteren 1 en 2

wo 19 oktober 2022: Othniël en Ehud

wo 9 november 2022: Debora en Barak

wo 7 december 2022: Gideon

wo 25 januari 2023: Jefta

wo 15 februari 2023: Simson

wo 22 maart 2023: Richteren 17-21

We hadden bedacht de ochtendbijeenkomst (10:00 uur) voor de oudere helft van de gemeente te houden, en de avondbijeenkomst (20:00 uur) voor de jongere helft. Tot welke categorie je behoort, moet je zelf maar uitmaken. Als je ’s avonds niet kunt, kun je ook ’s ochtends aansluiten en vice versa. We behandelen ’s ochtends en ’s avonds dezelfde stof, dus je kunt ook een keer wisselen als dat beter uitkomt.

Natuurlijk zijn alle Sionnieten welkom. Maar (naar Katwijks gebruik) ook hervormden uit andere wijken. Of als je dit per ongeluk leest en bij een andere kerk hoort, of misschien wel nergens bij hoort: Bijbelstudie kent geen kerkmuren, dus bij dezen van harte uitgenodigd.

De enige voorwaarde om deel te nemen is dat je ervoor zorgt dat je het boekje hebt aangeschaft (of van iemand een kopie hebt gemaakt of met iemand mee kunt kijken). Het kost de wereld niet, voor minder dan € 20 heb je het in huis en je kunt er het hele jaar mee voort. Let er even op dat je niet per ongeluk de gespreksgids koopt. Het correcte ISBN-nummer is 978-90-5194-496-9. Bij Het Baken weten ze daar wel raad mee.

Natuurlijk ben ik benieuwd of er een beetje interesse is. Aanmelden is niet verplicht, maar als het even kan: stuur een mailtje naar ds.vanzanden@hervormdkatwijk.nl als je ervoor voelt om mee te doen. Dan zetten we een stoel voor je klaar.