Gelezen en Vanuit pastorie Zeezicht

Gelezen. [De kerk] mag al zijn wat de wereld geroepen is te zijn. Geen school - ook al heeft de kerk iets van een school waar Jezus de leraar is (Mat 23:10!). Geen kazerne van soldaten die Gods rijk moeten verdedigen - ook al omschrijft Paulus de wapenrusting waarmee we de strijd van het leven dienen te strijden (Ef 6:11-17). Geen bedrijf dat winst moet maken. Geen sportclub, waar je lidgeld voor betaalt, ook al vergelijkt Paulus zijn leven met een wedloop en een bokswedstrijd (1 Kor 9:24-27). Maar een familie waar men - volgens een oude tegelspreuk - ‘stil en ongedwongen alles voor elkander doet’.

H. Hoet, ‘Valse godsdienst versus broederlijkheid (Mat 23)’, in: Het evangelie naar Matteüs (ACEBT 36; Amsterdam: SHA, 2023), 125-132: 132.

Vanuit pastorie Zeezicht. Zo heel vaak gaan mijn vrouw en ik niet ‘uit’, maar zaterdagavond hopen we dan toch naar Tilburg (!) te koersen om een concert bij te wonen van The King’s Singers. Een zestal jongemannen zingen a capella klassiek en moderner werk. Je moet ervan houden, en dat doen we toevallig allebei.

Maar nu hebben we helaas nog geen oppas kunnen vinden… En dus maak ik maar eens misbruik van deze laatste regels van het wijkbericht: is er iemand die kan en wil? We hebben vier héél lieve kinderen die zich gemakkelijk op bed laten leggen. Heus. En we zullen na afloop direct weer naar Katwijk rijden en niet aan de bar blijven hangen. En: vóór de zondag thuis, beloofd!

Met een hartelijke groet vanaf de wurref, ook namens mijn vrouw en de gasten, uw

Door: dr. G. van Zanden
Matteus 28:5-6

De engel richtte zich tot de vrouwen en zei: 'Wees niet bang, ik weet dat jullie Jezus, de gekruisigde, zoeken. Hij is niet hier, hij is immers opgestaan, zoals hij gezegd heeft.'