Ds. J.W. Verboom bedankt voor het beroep naar de Morgensterwijk Publicatiedatum: 13 juli 2021

De kerkenraad van wijkgemeente Morgenster maakt u bekend dat ds. J.W. Verboom uit Groot-Ammers bedankt heeft voor het beroep dat op hem was uitgebracht. Ondanks alle goede contacten en geestelijke herkenning gaf de Heere geen opening om het beroep aan te nemen.

We bidden ds. Verboom rust en vrede op deze beslissing toe. Als kerkenraad van wijk Morgenster bidden we om moed, kracht en wijsheid om verder te gaan met het beroepingswerk.

Namens de kerkenraad van wijkgemeente Morgenster, Arnold Perdok, scriba

Woord tot de gemeente van ds. J.W. Verboom

Hierbij wil ik hartelijk bedanken voor de ontmoeting die er ontstond tussen u/jou en mij. Ontzettend bedankt voor het vele hartelijke medeleven per ansichtkaart of e-mail en zelfs sommigen per telefoon. Zelfs ook meeleven vanuit andere wijkgemeenten dan ‘Morgenster’. Heel bijzonder! Dank voor de verschillende getuigenissen van God die bevrijdt, de intensiteit van verlangen die wij mochten proeven, de eerlijke ogen die ons aankeken, ook jonge mensen die mooie dingen zeiden. Ik wil de jongens en meiden van Katwijk hartelijk oproepen om de HEERE hartelijk te dienen met blijdschap en vreugde. Wat was het fijn om jullie in de kerk te zien! Weet je: al ben je 15 of 16 jaar besef dan dat dit een belangrijke leeftijd is. Je gaat kiezen. Je staat op een drempel. Waak er in die leeftijd extra voor dat je een verkeerde weg opgaat! Dat is in Katwijk niet anders dan in Groot-Ammers. Zoek het echte leven bij de Heere Jezus. De Heere Jezus heeft voor jou houvast, liefde, levensdoel, vergeving voor je verborgen schuld. Hij geeft je zin. Zin om Hem te dienen, nieuw enthousiasme en verlangen. Wat wil je eigenlijk? Wat wil jij nog meer? Leven uit dat verlangen en die verwondering zullen je leven echt vullen…! Strek je uit naar het leven in deze gekruisigde en opgestane, machtige, bevrijdende Heere Jezus!