9-15 decenber '22 Publicatiedatum: 18 december 2022

Van zondag…:
afgelopen zondag was een dienst van Woord en Sacrament. De tafel stond aangericht en het avondmaal mocht gevierd worden. We oefenden ons in de gedachtenis van het lijden en sterven van onze Heiland. Altijd weer indrukwekkend. Voor onze wijk ging in de avonddienst onze oud-predikant ds. Lugthart voor. Mijn vrouw had avonddienst, waardoor ik niet naar “onze” dienst kon. ’s Ochtends was ik daarom bij ds. Westland in “de ouwe”. Het gaat niet om aantallen, maar als er dan 9 tafels vol zitten, dan schijnt daar iets van die Hemelse feestmaaltijd in door. Proeven en smaken dat de HEERE goed is!

…tot zondag:
D
V zondag 11 december om 18:00 uur hoopt voor onze wijk voor te gaan de voornoemde ds. W.J. Westland. Waar u ook ter kerke gaat, of waar u ook meekijkt, meeluistert of hoe u ook mee(be)leeft, de HEERE zij met u en geve gezegende diensten!

Meeleven:
bij het schrijven van dit kerkbodebericht zijn er geen specifieke namen of voorbeden aangedragen. Zorgen, rouw, verdriet, vreugde en blijdschap zijn er wel degelijk. We dragen elkaar op aan de troon van Zijn genade.

Jubileum
Zondag 4 december waren Wim en Aline van der Plas, Sirius 38, 12½jr getrouwd. We feliciteren hen samen met hun kinderen Thijs, Julian en Lars met dit jubileum en bidden onze God om Zijn hulp en trouw te mogen ervaren voor nu en op hun verdere levenspad.

Kerstwijkochtend:
op D.V. donderdag 15 december hopen we de kerstwijkochtend voor de ouderen in het Maranathacentrum te houden. Als u in de wijk woont, wordt of bent u hiervoor persoonlijk uitgenodigd door uw wijkouderling. Woont u niet in de wijk dan bent u ook van harte welkom! Geeft u zich op bij Yvonne Nijgh voor vrijdag 9 december i.v.m. de broodmaaltijd. Telefoonnummer 06-31172400 of mail nijgh.w@casema.nl. Let op, u wordt dus niet meer persoonlijk hiervoor gebeld.

Kerstwijkavond:
de kerstwijkavond zal D.V. plaatsvinden op dinsdag 20 december in het Maranathacentrum. De aanvang is 20.00 uur en de leiding is in handen van ds. A.W. van der Plas. Het kerkenraadskoor hoopt te zingen samen met Jacomine van Duijn en de muziekgroep o.l.v. Julian Jonker. Het thema van de avond is: “Kerstfeest, hartverwarmend!”
Iedereen is van harte welkom!

Actie Kerkbalans:
het duurt nog even, maar in januari 2023 vindt de actie “Kerkbalans” weer plaats. Vrijwilligers uit de hele gemeente bezorgen enveloppen met daarin de acceptgiro en (achtergrond)informatie m.b.t. uw vrijwillige bijdrage voor de kerk. Ik zei al: het duurt nog even, maar er zijn altijd weer veel vrijwilligers nodig. Het kost twee avondjes, ongeveer 1,5 uur per avond, tijd. 1 avondje bezorgen, 1 avondje ophalen. En overdag kan natuurlijk ook. Heeft u nog niet eerder meegelopen? Gewoon een keer doen. Het is mooi en dankbaar werk. En zelf geniet ik ook altijd van de stilte tijdens het bezorgen, ’t is een heerlijke avondwandeling. Geef u op bij de coördinator namens onze wijk, Harm de Jong: harmdejong@jongeduinen.nl of 06 514 83 946.

Giften:
in de afgelopen week zijn aan giften ontvangen voor de wijkkas:
Corleen Haasnoot/Jaco Vooijk € 20,00; Gert-Jan en Marja Meerkerk € 15,00; Gert-Jan Meerkerk/Wim van Duijn € 20,00; Joël Haasnoot/Cornelis van Duijvenbode € 10,00.
Hartelijk dank voor deze giften!

Tot slot:
we leven in een tijd van verwachting. Natuurlijk, afgelopen maandag was het Sinterklaas. Als schoolmeester en vader kan ik zeggen dat het óók daar VOLOP verwachting was. En…advent! ’s Avonds ging ik met vriend Henri van Rhijn naar de mannenzang. Indrukwekkend dat “de Nieuwe” binnen vijf minuten vol zat. Vanuit alle windstreken kwamen de mannen. Zelfs Engeland en Duitsland waren vertegenwoordigd. Onder het prachtige orgelspel van Marco den Toom en de bezielende leiding van Bert Noteboom zongen we uit volle borst onze God de lof toe. Gehuld in advents- en kerstliederen. Verwachting! Ds. Messemaker praatte het geheel aan elkaar. Net als Marco den Toom trok ook hij alle registers open om ons te bepalen bij de liefde van onze Heiland…Op U mijn Heiland, blijf ik hopen!

Namens de kerkenraad een hartelijke groet,
David Stelma