8-14 april '22 Publicatiedatum: 04 april 2022

ds. Blenk ging voor uit Lukas 19. De intocht in Jeruzalem. De nadruk lag op vers 42. Vrede. Wat is dat en wat bedoelde Jezus hiermee?

Tot zondag…
10 april in de Pniëlkerk om 18,00 uur hoopt ds. Foppen ons wederom voor te gaan. Gezegende diensten toe gewenst.

Giften..
via broeder Corleen Haasnoot 10 euro voor de wijkkas
de collectebus voor het winterwerk leverde 410,90 euro op
Dominee ontving op bezoek 20 en 10 euro te besteden aan de wijkkas.
Gevers en of geefsters hartelijk dank.

Medeleven
We denken aan Erica Verdoes.
Mevrouw Van Kralingen-Keus kreeg afgelopen week een zorgelijk bericht uit het ziekenhuis. Deze week hoort zij  hoe verdere behandeling zal plaatsvinden.
We willen ook via deze weg meeleven met de ambtsbroeders Jaap Hoek en Wim Hoek. Beide zijn ziek en hoewel zij in andere kerkenraden zitten, horen zij ook bij onze wijk. Veel sterkte en Kracht van boven broeders.
Onze oud-broeder Bas van der Plas en zijn vrouw Aagje waren maandag 28 maart 60 jaar getrouwd. Wij feliciteren jullie van harte met deze mijlpaal. Ik heb het genoegen gehad om jarenlang zijn bezoekbroeder geweest te mogen zijn en heb beide leren kennen als trouwe en dienende mensen.  Wij wensen jullie Gods Zegen toe in de avond van dit aardse leven en hopen en bidden dat jullie nog een poosje voor elkaar gespaard mogen blijven samen met jullie kinderen, klein en achterkleinkinderen.

Senioren Bijbelkring.
Op D.V. 12 april komen we weer bijeen met de bijbelkring. Dit keer  bespreken we 1 Samuel 15:1-3en 7-23,De ongehoorzaamheid van Koning Saul. Hoofdstuk 6 van het boekje geeft ons een handleiding om ons in dit gedeelte te verdiepen.
Graag ontmoeten we u allen weer om 10.00uur in het Maranathacentrum.
Iedereen die belangstelling heeft, is hartelijk welkom.
Ds. A.W. van der Plas.

Onderscheiding.
Langs deze weg willen wij ook onze wijkbewoonster Atie Kuijt feliciteren met de door haar ontvangen koninklijke onderscheiding. Een aktieve vrouw die jaren in de gemeenteraad heeft gezeten en ook het wijkwerk niet schuwt.
Van harte gefeliciteerd en geniet er samen met Arend maar van.

Tot slot.
We gaan op Goede Vrijdag en Pasen af. Het lijden, sterven maar ook de opstanding van Onze Heiland. Zondag werd de intocht in Jeruzalem in een preek besproken. Jezus ging voorop, wetende wat er allemaal ging gebeuren. Laat dit eens op je inwerken en je wordt nog kleiner dan klein. Hoe kunnen wij ooit kleinkrijgen dat Zijn sterven ons leven betekent. Om dit te kunnen waarderen zal de eeuwigheid nog te kort zijn. Goede voorbereiding toegewenst.

Namens de kerkenraad een hartelijke groet.
Johan Berkheij