3-9 april 2020 Publicatiedatum: 30 maart 2020

Wijkbericht

Van zondag…

Ik kan er nog niet aan wennen om thuis de kerkdienst te volgen. Met alle waardering voor de manier hoe het zo toegankelijk en herkenbaar mogelijk wordt gemaakt, blijft het toch voelen als minder echt. Nu kan ik nog meer begrijpen wat andere mensen die altijd bij de kerkradio meeluisteren wel eens tegen me zeggen: dat ze toch iets missen.
Misschien is het maar goed ook, dat het niet went. Laat het ons gebed zijn dat deze bijzondere omstandigheden niet al te lang meer zullen duren en dat het gauw weer mogelijk is om naar de kerk te kunnen gaan.
Och, mocht ik in die heilige gebouwen de vrije gunst, die eeuwig Hem bewoog, zijn lieflijkheid en schone dienst aanschouwen! Hier weidt mijn ziel met een verwond’rend oog. (Psalm 27 : 3 ber.)

Overleden.
Op maandag 30 maart overleed in Vlietstede in Rijnsburg in de leeftijd van 76 jaar Cornelia Lena van der Plas – van der Bent, weduwe van Bastiaan van der Plas.
Ze woonde jarenlang in onze wijk aan de Mercurius.
Donderdagochtend zal er om 10.00 uur een besloten rouwdienst zijn in de aula van de begraafplaats, waarna de begrafenis zal plaatsvinden op de oude begraafplaats aan de Zuidstraat.
Volgende week hoop ik hier op terug te komen.

Meeleven (1).
We leven mee met allen die zo hard getroffen worden door de crisis. De ziekte krijgt steeds meer een gezicht, als we horen over mensen uit onze eigen omgeving die het hebben, in het ziekenhuis komen te liggen of er zelfs aan overlijden.
We blijven bidden om bescherming en bewaring, maar ook om kracht en wijsheid voor de mensen die juist nu in de frontlinie staan om voor de zieken te zorgen en ingrijpende beslissingen te nemen.
Laten we ook de mensen in de zorgcentra niet vergeten! Juist nu kan een kaartje zoveel goed doen.

Meleven (2).
Mevr. Coby Remmelzwaal – Klok is vorige week geopereerd. Dat was een zware operatie, waar ze erg door verzwakt is. Gelukkig gaat het nu (maandag) al weer een stuk beter met haar en is ze overgeplaatst naar de revalidatieafdeling van het Alrijneziekenhuis in Leiden. Ook zij mag daar vanwege de Coronamaatregelen geen bezoek ontvangen.

Huwelijksjubileum.
Op zaterdag 28 maart was het echtpaar Hoek – Van der Bent 40 jaar getrouwd.
Vanuit onze wijkgemeente een hartelijke felicitatie voor hen en allen die bij hen horen. Ook al was het vanwege de omstandigheden niet mogelijk het jubileum met anderen te vieren, mag het toch ook deze plaats genoemd worden.
We wensen hen van harte Gods zegen toe.

Paasvieringen.
Deze week stonden de paasvieringen van onze wijk in de agenda, maar ook daar is een streep door komen te staan. Ik vind dat erg jammer, ook omdat we bij deze vieringen de verbondenheid met elkaar ook altijd zo mogen ervaren.
Gelukkig wordt er op andere manieren nu wel uitdrukking gegeven aan die verbondenheid, maar toch…
Ik wijs u voor deze weken graag op de dagelijkse meditaties die op de website staan, hopend dat u daardoor bemoedigd mag worden.

Verantwoording.
Ontvangen via ds. Lugthart 1x 20,- voor de wijkkas.
Hartelijk dank hiervoor.

…… tot zondag.
A.s. zondagochtend mag ik weer voorgaan. Het is de laatste lijdenszondag. Ik weet nog niet waar het over zal gaan, maar zie er naar uit om u en jou het Woord van God te kunnen blijven verkondigen. Deo volente!
Voor de kinderen zal er weer een verwerkingsboekje zijn.

In verbondenheid,
ds. G. Lugthart