27 nov-3 dec 2020 Publicatiedatum: 23 november 2020

Het was Eeuwigheidszondag – de laatste zondag van het kerkelijk jaar. We hoorden over het gedenkboek van de HEERE, zoals we daarover lezen in Maleachi 3 : 16. En we noemden de namen van broeders en zusters uit en rond onze wijkgemeente, die ons in het afgelopen jaar zijn ontvallen.
Het was goed om deze dienst met elkaar te mogen beleven, thuis of in de kerk.
De Heere zegene zijn Woord!

Meeleven (1).
Ik hoorde dat br. Jaap van Duijn vorige week een aantal dagen in het ziekenhuis lag. De ziekte waar hij een aantal jaar geleden zo ziek van is geweest, lijkt opnieuw op te spelen. Heftig, ook voor zijn vrouw. We bidden om kracht en uitkomst.
Ik denk ook aan br. J. van Rijn. Hij ervaart dat de ziekte doorzet, maar is gelukkig wel thuis. De Heere vertrooste hem met de zekerheid van Zijn beloften.

Meeleven (2). Op deze plaats noem ik ook ds. B.H. Weegink, oudpredikant van onze gemeente en wonend in onze wijk. Verloor hij vorig jaar zijn vrouw, nu ging zijn oude moeder heen. We condoleren hem van harte met dit verlies. Maar feliciteren hem tegelijk met zijn promotie tot doctor in de theologie. Want deze week promoveert hij op een studie over prof. dr. A.J. Th. Jonker. Zo liggen verdriet en vreugde ook nu weer heel dicht bij elkaar. De Heere zegene hem in de weg die hij gaat.

Verhuisd.
Ik kreeg een verhuisbericht van Ben, Corrie en Neline Krijgsman. Zij waren vanuit Rijnsburg al lange tijd lid van onze (wijk)gemeente, maar zijn nu ook onder ons komen wonen. We heten ze van harte welkom in het mooie Rijnsoever en hopen dat ze zich snel thuis zullen voelen in hun nieuwe woning.

Jonge lidmatenkring.
Hij kon twee keer niet doorgaan, maar a.s. maandag hoop ik dat de kring echt weer bij elkaar kan komen. Het liefst in het Maranathacentrum en als dat niet gaat doen we het via Teams. De laatste keer over de Jakobusbrief. We beginnen om 20.00 uur.

Wijkavond.
Donderdagavond 3 december wordt er weer een wijkavond gehouden in de Nieuwe Kerk, die uitgezonden zal worden via livestream. In de weken van Advent willen we dit met een aantal wijken elke donderdagavond doen.
Deze keer wordt de avond geleid door ds. Jongeneel.
Schakelt u ook in om 20.00 uur?

All Together.
De volgende All Together ontmoeting met spreker is DV woensdagavond 20 januari 2021 en we beginnen om 20.00 uur.
Omdat dit voor ons gevoel nog ver weg is, en we vorige week een erg mooie digitale ontmoeting hebben gehad met elkaar en Tine Visser, willen we DV woensdagochtend 9 december 2020 een digitaal koffiemoment inplannen. Hierbij willen we weer in kleine groepjes elkaar ontmoeten adhv vragen/stellingen bij een bijbelgedeelte.
Ook draaien we weer filmpjes van liederen om thuis mee te zingen.
Voor beide activiteiten graag vooraf opgeven alltogether.hgkatwijk@gmail.com
Zie ook achterin het kerkblad voor meer informatie.
Tot dan!
All Togethercommissie

Tot zondag.
A.s. zondag is het de eerste zondag van Advent. Ik mag ’s morgens voorgaan in de Pniëlkerk. Ik denk voor de tijd van Advent aan de geschiedenissen over Jozef, waarin het Adventsevangelie op een verrassende manier al verschillende keren oplicht.
Ik hoop u daarin mee te kunnen nemen.
Ontvang een hartelijke groet, ook van mijn vrouw,
ds. G. Lugthart