27 mei-2 juni '22 Publicatiedatum: 25 mei 2022

Van zondag…
de dienst bij onze slecht horende broeder en zusters ging over de hemelvaart van Christus. Kandidaat Dijkdrent maakte deze gebeurtenis heel visueel. Zeker praktisch voor deze mensen maar ook leerzaam voor ons. Christus die de aarde verliet met Zijn Gezegende Zegenende Handen opgeheven.
Hebt u daar al eens bij stilgestaan? Probeer het jezelf eens voor te stellen. Hij komt namelijk ook zo terug!

Tot zondag…
29 mei waar wij de morgendienst in de Nieuwe Kerk mogen invullen. Onze oud-predikant ds. Lugthart hoopt dan voor te mogen gaan.
Gezegende diensten toegewenst.

Giften..
voor deze week zijn er geen giften te noteren. We bevelen dit wel van harte bij u aan.

Medeleven
Wim Nijgh is nog steeds onder behandeling. Hij mag samen met zijn vrouw Gods nabijheid in deze ervaren.
Mevrouw van Kralingen-Keus moest woensdag geopereerd worden aan haar kaak. We wensen haar ook vanaf deze plaats sterkte en Gods nabijheid toe.
Dit geldt ook voor alle andere zieken die we niet bij naam noemen. Ook onder hun zijn er die moeilijke wegen moeten gaan.
Zondag 22 mei vierde familie Haasnoot- de Jong het feit dat zij alweer 60 jaar in de echt verbonden zijn. Die jaren zijn zeker niet onopgemerkt voorbij gegaan. Bergen en dalen kenmerken deze lange tijd. We bidden jullie nog een gezegende levensavond toe samen met alle die jullie lief en dierbaar zijn.

Youth Event
Het was bijzonder om op vrijdag 20 mei met zoveel jongeren samen te zijn. Geweldig wat er door veel vrijwilligers georganiseerd was. Dank aan allen die meerwerkten! Eten, drinken en ontspanning, maar wel in het licht van het begin van de avond.
Kandidaat Dijkdrent las Psalm 148 met ons en legde de nadruk op het woord samen. We zongen: Samen in de Naam van Jezus. Zo heb ik dat ook ervaren. Er was grote saamhorigheid om onze jongeren te laten merken dat ze voluit deel zijn van de gemeente. Niet als de kerk van de toekomst, maar dal het jonge deel van de kerk dat er nu al is.  Mooi om mijn catechisatie groep ook weer te ontmoeten. We hebben  een seizoen afgesloten waarin we met elkaar in gesprek waren. Als je zo’n seizoen samen optrekt, merk je ook dat je aan elkaar verbonden raakt. Daarom was het fijn jullie weer te zien. Wie verhinderd was, wil ik alsnog ook van harte groeten.
Ds. A.W. van der Plas

Tot slot.
De laatste loodjes voor onze jeugd die examen moet doen. Sterkte ermee.
Eind deze week de beslissingen van ds. Alblas en ds. Westland. Zegen toegebeden.
Donderdag Hemelvaarsdag.
De nodige kerkelijke vergaderingen. De tijd vliegt voorbij. De bijbel zegt: het leven is een damp, de dood wenkt ieder uur. Is uw paspoort al getekend? Het is nog het heden der genade. Zijn stem klinkt nog. Bekeer u.

Namens de kerkenraad een hartelijke groet.
Johan Berkheij