24 febr-2mrt '23 Publicatiedatum: 22 februari 2023

Van zondag…:
afgelopen zondag had onze wijk dienst in het Maranathacentrum. Naast het verkondigen van het Woord mocht ds. C. Blenk ook het avondmaal bedienen. Was ons hart ook brandende, zoals de Emmaüsgangers? Het was wat mij betreft een mooie dienst, waarin we ook door het bezielende orgelspel van Johan Haasnoot op toonhoogte mochten komen. Ds. Messemaker zei/zegt wel eens: “De preek is het schilderij. De omlijsting daarvan, dat doet de organist”. Heeft u ‘m?

…tot zondag:
DV zondag 26 februari om 10:00 uur hoopt ds.Geene voor onze wijk voor te gaan in de Oude Kerk. Op DV zondag 5 maart hopen we onze oud-predikant ds. G. Lugthart weer eens in ons midden te hebben. 18:00 uur in het Maranathacentrum. We bidden om gezegende diensten en open harten.

Meeleven:
Mevrouw Coby van Duijn is nog steeds ernstig ziek. We bidden haar en ieder die haar omringt de nabijheid van de HEERE toe. Ondanks dat er verder geen specifieke namen onder dit kopje genoemd worden kennen we waarschijnlijk allemaal wel iemand die een moeilijke, of juist vreugdevolle, tijd doormaakt. We dragen elkaar op aan Gods troon van genade.

Afgebrand:
ik merkte het al in de klas…mijn klaslokaal ligt pal aan de Zeeweg: de ene na de andere sirene kwam voorbij. In hoog tempo spoedden de hulpdiensten naar een op dat moment nog niet nader bekende locatie. Kort daarna verscheen op de Kerkapp het ontstellende en verdrietige bericht via Gineke van Duijn: de loods in Valkenburg, waar spullen opgeslagen lagen voor Commissie Oekraïne en Stichting Charité, ging volledig in vlammen op. Wat een verdrietige situatie. In het bericht stond direct ook de heel praktische en dringende oproep: weet iemand een nieuwe opslagruimte? Die oproep herhalen we hier natuurlijk graag. Weet u iets? Laat het Gineke of iemand anders van Commissie Oekraïne of Stichting Charité weten.

All Together:
het duurt nog even, maar we leven nou eenmaal in een tijd dat afspraken vroegtijdig in de agenda moeten worden gezet: op DV woensdag 15 maart is er weer “All Together” in het Maranathacentrum. Coby Kremer zal een workshop verzorgen over Bijbel lezen. Denk nu niet meteen dat u wel weet hoe dat werkt en dat u (dus) niet hoeft te komen. Op zo’n avond en in gesprek met anderen kom je vaak tot nieuwe inzichten. Mooi toch? De avond begint om 20:00 uur. Hartelijk welkom!

Tot slot:
er is verder niet zoveel te melden. Dus we houden het hierbij.

Namens de kerkenraad een hartelijke groet,
David Stelma