24-30 maart '23 Publicatiedatum: 23 maart 2023

onze  “oude “vicaris dominee Van Meijeren mocht voorgaan. Hij bediende ons het Woord uit Markus 15. Is dat, is dat uw Koning was het thema van de preek. Ogenschijnlijk zwak en kwetsbaar. Wij zullen nooit zijn lijden kunnen verstaan of ondergaan. Hij deed het voor ons. Is hij ook al uw Koning?

Tot zondag…
26 maart in het Maranathacentrum. Dan hoopt ds. Westland ons voor te gaan. Om 10,00 uur. Gezegende diensten toe gewenst.

Giften..
via broeder Hans van der Mey 20 euro en via Hans en Nico 10 euro. Beide voor de wijkkas.
Via ds. Van der Plas 10 euro en twee keer 20 euro voor de wijkkas.
Van harte aanbevolen.

Medeleven
Coby van Duijn is ernstig ziek. Wij kunnen haar slechts sterkte wensen, de Heere echter kan veel meer. Bidt u met ons mee voor haar en allen die om haar heen staan? We denken ook aan alle andere zieken, de wereld die in brand staat, andere noden en behoefte die er zijn. We zouden hier pagina’s mee kunnen vullen. Gelukkig loopt het God niet uit de hand.

Gemeenteavond. ( voor de snelle lezers)
We wijzen u vanaf deze plaats ook nog even op de gemeenteavond van woensdag 22 maart. Het Anker, 19.30 uur.

Afscheid.
Helaas heeft onze broeder ouderling Huig van der Plas gemeend om zijn ambt te moeten neerleggen. Wij betreuren dit als kerkenraad ten zeerste. We weten dat deze beslissing niet licht genomen is en hebben een en andermaal hierover met hem gesproken. Nu de beslissing gevallen is, wensen wij hem met zijn vrouw en kinderen Gods onmisbare Zegen en rust op zijn beslissing toe.

Zesjaarlijkse stemming.
Maandag 13 maart was er gelegenheid om te stemmen over de manier waarop de kerkenraad in de vervulling van de ambten mag voorzien voor de komende 6 jaar. De uitkomst was unaniem. Dit betekent dat de kerkenraad tot verkiezing over kan gaan nadat de belijdende leden van de wijkgemeente de mogelijkheid hebben gehad om namen in te dienen. Dat is best een verantwoordelijke taak die wij onder het aanroepen van Gods Naam proberen in te vullen. Vaak wordt er gedacht dat dit vanzelf gaat maar dat is echt niet zo. We hebben in juni naar verwachting een tiental vacatures. Wij hebben dus echt uw hulp nodig in het aangeven van namen waarvan u weet of het vermoeden heeft dat zij een aanvulling voor de kerkenraad kunnen zijn. Geeft u deze namen vooral door aan de scriba. In de 2e helft van mei zullen we de definitieve lijst van aftredende broeders publiceren. We hebben op dit moment echter nog 2 vacatures voor ouderling dus wacht niet maar geef namen door. Alvast bedankt voor het meedenken en uw gebed over dit verantwoordelijke werk.

Tot slot.
We zitten midden in de lijdenstijd. Staan we er nog wel bij stil? God die zijn eigen zoon heeft overgegeven om ons te redden van het helse vuur. Dat is niet goedkoop. Hij moest die helse pijnen doorstaan en heeft het doorstaan. Maar ook alles er om heen. Binnengehaald in Jeruzalem als Koning , een week later afgedankt. Van alles en iedereen, ja zelfs van zijn dierbaarste, verlaten en eenzaam aan het kruis gestorven. Goede Vrijdag, begrijpt u het?

Namens de kerkenraad een hartelijke groet.
Johan Berkheij