23 dec'22-12 jan'23 Publicatiedatum: 24 december 2022

Van zondag…:
afgelopen zondag had onze wijk geen dienst. Het Evangelie werd echter weer in ruime mate verkondigd en daar zijn we dankbaar voor!

…tot zondag:
de kerkbode die u in handen heeft is voor drie weken. Het is een beetje dubbel om alle kerkdiensten van onze wijk hier op te sommen terwijl u ze voorin de kerkbode kunt vinden. Ik verwijs u dan ook graag naar de plek waar ze genoemd staan.
Het is een tijd waarin er veel kerkdiensten zijn. Gods Woord gaat veelvuldig open. Voor velen, maar zeker niet voor iedereen, is het ook een tijd waarin veel (familie)bezoek is. Soms zitten dat kerkbezoek en familiebezoek elkaar dan in de weg, zo lijkt het. Laten we elkaar blijven aansporen om trouw te zijn. Zoiets simpels als “Hee, dan zie ik je morgen weer in de kerk hè” of “Same time, same place?”. OK dat laatste wordt met al die kerkgebouwen en wijken misschien een beetje lastig. Maar goed, u begrijpt het wel denk ik. Gezegende diensten toegewenst!

Meeleven:
Mevr. Anne-Elise van Duijn-Klaassen, werd met een hartinfarct opgenomen in het Alrijne Ziekenhuis. Na in het LUMC gedotterd te zijn, mocht ze weer naar huis terug keren. We danken Gods bewarende zorg in groot gevaar en wensen haar verder herstel.
We denken ook aan Coby van Duijn, haar man en haar (klein)kinderen. Een kerst die ze zich misschien heel anders hadden voorgesteld. Het lied “Licht in de nacht” zingen we vaak uit volle borst mee. Voor hen ís het nacht. We bidden ze toe dat de HEERE hen nabij is en dat Zijn Licht hen zal omringen.

Seniorenkring:
op DV dinsdag 10 januari 2023 vindt de seniorenkring weer plaats. Onder leiding van ds. v/d Plas wordt de bespreking van de brief aan de Romeinen vervolgd. Hoofdstuk 2 “Gods toorn” uit het boekje “Goudkoorts” van prof. Dr. H. van den Belt is aan de beurt (ik kan mezelf nog niet tot de senioren rekenen, maar ik heb het boekje zelf gelezen: aanrader!). Om 10:00 uur is iedereen weer hartelijk welkom in het Maranathacentrum.
Bent u nog nooit geweest? Kom een keertje! Naast het samen lezen in de Bijbel is het ook een fijn moment van ontmoeting. Wilt u wel komen maar heeft u problemen met vervoer? Laat het ons ook weten, daar hebben (en anders vinden) we een oplossing voor! Hártelijk welkom!

Jongerenevent 12-25 jaar:
ZET HEM IN DE AGENDA JONGELUI! DV vrijdag 30 december van 18:00 tot 22:00 uur.
Geef je op via eventbrite!

Donderdag 15 december was het verraderlijk glad hier en daar. Maar ondanks diverse (!) glij- en valpartijen kwamen er die ochtend toch zo'n 75 mensen bij elkaar in de grote zaal van het Maranathacentrum. Het was er goed toeven onder het Kerstevangelie, de meditatie 'Hoog bezoek', het door de techniek zo prachtig ondersteunde gedicht 'Kerstgeheim', de zang van de kleuters van de nabijgelegen Rehobothschool, de samenzang voortreffelijk begeleid op het orgel en het samen eten en elkaar ontmoeten. Kortom: een oase.

Kerstgroet:
We wensen u allen Gods zegen toe voor de komende feestdagen. Gaat u het jaar uit met verdriet in uw hart, laat dan Gods nabijheid in Christus u bemoedigen en vertroosten. Bent u dankbaar voor wat u van de Heere hebt ontvangen, laat dan ook deze dagen vol zijn van de lof van God. De jongeren wensen we nieuwe kracht toe om Christus te kennen en te volgen. Laat voor ons allen gelden dat het evangelie van Kerstfeest ons meeneemt naar het Kind van Bethlehem Wiens Naam Immanuel is.
Hartelijke groet, Ds. en mevr. A.W. van der Plas

Tot slot:
we leven in het laatste der dagen, dat geldt ook voor 2022. Wanneer u deze kerkbode ontvangt is het zeer waarschijnlijk dat er nog zo’n 9 à 10 dagen resteren voordat de jaarwisseling plaatsvindt. Het is een periode waarin we terugkijken. Hoe we dat doen is voor iedereen verschillend. Het is ook een periode waarin we vooruitkijken. Daarvoor geldt hetzelfde. Soms weten we veel van elkaar, maar er zijn altijd dingen die verborgen blijven. Althans, voor onze naasten. Maar in onze binnenkamer niet. Daar ontmoeten we Hem, die onze harten doorgrondt. Die ons kent. Die weet wat wij nodig hebben eer wij hem vragen of bidden. Wat een troost dat hij weet hoe we dit jaar hebben doorgemaakt. Maar ook, dat hij weet wat ons te wachten staat. En dat hij ons, in al die omstandigheden, nabij zál zijn. Dat mag, hopelijk ook voor u en jou, VREDE geven, die alle verstand te boven gaat. Vrede van God, die uw harten en zinnen zal bewaken in Christus Jezus, onze HEERE. De kerkenraad wenst u en jullie allen van harte gezegende kerstdagen en een welgelukzalig 2023 toe onder de zegenende handen van onze Heiland.

Namens de kerkenraad een hartelijke groet,
David Stelma