19 febr-4 mrt '21 Publicatiedatum: 15 februari 2021

Van zondag…
‘Liefde is… de ander zijn of haar voeten wassen.’ Daar ging het zondagavond over in het Maranathacentrum, naar aanleiding van Johannes 13. Het was de eerste lijdenszondag en we hoorden hoe het lijdensevangelie ten diepste een liefdesboodschap is.
Laten we dat vasthouden in de weken die nog komen gaan, op weg naar Goede Vrijdag en Pasen.

Meeleven.
Dhr. A. de Visser is verhuisd naar De Wilbert. Het werd voor hem steeds moeilijker om alleen thuis te zijn. We bidden of de Heere hem nabij wil zijn in zijn nieuwe woonomgeving en we hopen dat hij zich er snel thuis zal voelen.
We denken aan de zieken en rouwdragenden onder ons. Ook aan hen die zich in deze tijd zo eenzaam voelen of voor wie het leven om andere reden zo moeilijk is. Mijn ogen zijn voortdurend gericht op de HEERE, want Hij bevrijdt mijn voeten uit het net. (Ps. 25 : 15)

Catechisaties.
Volgende week zijn er geen catechisaties. Sinds begin januari geef ik de catechisaties online. Ik schreef al eerder: niet ideaal, maar beter dan niets. Het is toch wel fijn om zo het contact met de jongeren vast te houden en met hen in gesprek te zijn over de Heere en Zijn Koninkrijk. Zo mag er toch ook onder hen gezaaid worden. Op D.v. dinsdag 2 maart gaan we weer verder. Mocht het dan weer in het Maranathacentrum kunnen, dan laat ik dat de catechisanten weten via Whatsapp.

Gezamenlijke wijkavond.
Voor de snelle lezers: donderdagavond 18 februari, om 19.30 uur vanuit de Nieuwe Kerk. De avond wordt geleid door ds. Geene. De volgende avond is dan op D.v. donderdag 4 maart, ook vanuit de Nieuwe Kerk. Deze wordt geleid door ds. Jongeneel.

Beroepingswerk.
Kort na Kamerik werd er ook contact gezocht vanuit hervormd Emst. Ook daar zoekt men een nieuwe herder en leraar en meent men daarvoor in mij iets te zien. Het overvalt ons als gezin wel een beetje. Maar geroepen als dienaar van het Woord vind ik dat ik mezelf er niet zomaar voor mag afsluiten. We zoeken er daarom biddend Gods weg in. Beide gemeenten, zowel van Kamerik als Emst, kennen we niet echt. Inmiddels krijgen we er wel steeds meer beeld bij. En merken we ook hoe er vanuit Katwijk getrokken wordt. Ook dat doet goed, om dat te mogen ervaren. Volgende week zullen de kennismakingen plaatsvinden, omringd door het voorgaan op beroep a.s. zondag in Kamerik en de zondag erna in Emst. Wilt u het ook een plaats geven in uw gebeden?

Jarig (2).
Wat een verrassing – alle kaartjes, mailtjes, pakketjes en rollen snoep die ik rond mijn verjaardag vanuit de gemeente ontving. Achter de schermen was er iemand (😉) die het een en ander geregeld had en ook de kinderen zaten in het complot. Vooral onze Martijn had elke keer weer heel veel pret als er weer wat door de brievenbus kwam. Zo kreeg m’n 40e verjaardag toch een bijzonder randje. Hartelijk dank!

Tot zondag.
De komende twee zondagen ga ik niet voor hier in Katwijk. Heb het goed met de broeders die op het rooster staan. De Heere zegene Zijn Woord. In verbondenheid, ook namens mijn vrouw, ds. G. Lugthart