16-22 oktober 2020 Publicatiedatum: 12 oktober 2020

‘Houvast in een moeilijke tijd’ – dat was het thema van de verkondiging zondagavond in de Pniëlkerk, n.a.v. zondag 1 van de Catechismus. We waren maar met een kleine groep mensen bij elkaar en dat voelde opnieuw weer heel vreemd. Tegelijk zullen er ongetwijfeld ook thuis veel mensen meegeluisterd hebben en weten we ons daarbij ook op elkaar betrokken. We weten niet wat de toekomst brengen zal, maar laat er een voortdurend gebed zijn voor kerk en samenleving. En laten we daarbij ook onze overheid niet vergeten, want het valt voorwaar niet mee om in deze tijd het land te moeten besturen. Ondertussen ligt onze diepste hoop bij onze allerhoogste Koning. Onder de schaduw van Zijn vleugels zijn wij geborgen, voor tijd en eeuwigheid.

Meeleven.
Br. J. van Rijn kwam weer thuis uit het ziekenhuis. Het gaat niet goed met hem. We bidden om Gods genadige ontferming. Ik hoor om mij heen ook over mensen die het coronavirus bij zich dragen. Voor de een zal dat vooral vervelend zijn, vanwege een verplichte thuisquarantaine. Anderen zijn er ook echt ziek van, soms misschien zelfs in hele zorgelijke omstandigheden. Aan het begin van de coronacrisis benadrukte onze overheid heel sterk: laten we naar elkaar omzien. Laten we dat ook nu doen. ‘Draagt elkaars lasten en vervul zo de wet van Christus!’ (Gal. 6 : 2)

Seniorenkring.
Het leek me beter om de seniorenkring van dinsdag 13-10 niet door te laten gaan. We moeten immers toch voorzichtig zijn. Ik hoop dat de situatie in november weer wat gestabiliseerd is en wat dan wel weer samen kunnen komen.
De eerstvolgende keer staat gepland op D.v. 17 november.

Catechisaties.
Inmiddels zijn de catechisaties van start gegaan. Wat ben ik blij dat dat tot nu toe gewoon fysiek kon. Ik hoop dat dat zo zal blijven. Komende week valt uit vanwege de herfstvakantie. Ik verwacht de jongeren dus weer op D.v. dinsdag 27 oktober.

Kerkenraad.
Maandagavond kwamen we als kerkenraad bij elkaar voor een kort moment van bezinning en gebed. U mag weten dat de nood van de gemeente ons aan het hart gaat. We weten ons daarom geroepen om deze nood ook met elkaar voor de HEERE neer te leggen. Doet u dat ook?

Vakantie.
Komende week wil ik gebruik maken van de mogelijkheid om nog een weekje vakantie op te nemen. Ik ben er ook wel aan toe, na intensieve weken waarin er veel vergaderd moest worden en ondertussen ook het winterwerk opgestart. Mocht er iets zijn, dan kunt u contact opnemen met onze scriba, br. Martien van der Plas (contactgegevens zie hierboven).

Verantwoording.
Onderweg ontving ik voor de wijkkas 2x €10,- en 1x €20,-. Hartelijk dank daarvoor!

Tot zondag.
Zondagmorgen mag ik voorgaan in de Nieuwe Kerk. We zullen weer een van de brieven uit Openbaring 2 en 3 lezen. Welke heb ik op dit moment nog niet helemaal scherp.
Wetend dat velen van u de diensten vanuit huis zullen meebeleven wensen we elkaar een gezegende zondag toe.

In verbondenheid,
ds. G. Lugthart.