16-22 december '22 Publicatiedatum: 18 december 2022

Van zondag…:
afgelopen zondagochtend mochten we met een aantal broeders namens de Maranathawijk bij de dienst voor doven en slechthorenden aanwezig zijn die werd geleid door ds. C.K. Koekkoek. Het was een prachtige dienst. Misschien wel vooral omdat in deze dienst met zichtbare tekenen van brood en wijn het Heilig Avondmaal werd bediend. Als broeders hadden we het er nog over dat het juist mooi is om in deze adventstijd het Heilig Avondmaal te vieren. Want dat Kind bleef niet in de kribbe, maar ging naar het kruis. Dat was het uiteindelijke doel. Pasen tijdens Advent, prachtig!
’s Avonds ging voor onze wijk in het Maranathacentrum voor ds W.J. Westland uit “het dorp”. We zijn dankbaar dat ook hij, kort na zijn overkomst naar Katwijk tijdens onze vacaturetijd, voor wilde gaan voor onze wijk.

…tot zondag:
DV zondag 18 december zijn er weer vier kerkgebouwen open. Onze wijk heeft deze zondag echter geen dienst. Er zijn dus wel 8 diensten waar u bij aanwezig kunt zijn. Namens de kerkenraad gezegende diensten toegewenst!

Meeleven:
mevrouw Coby van Duin gaat een moeilijke weg. We denken daarbij ook aan haar man Huig, hun kinderen en kleinkinderen en bidden voor hen allemaal dat de HEERE hen draagt in deze moeilijke tijd.

Beroepingswerk:
u heeft het in de vorige kerkbode waarschijnlijk gelezen: als Maranathawijk zijn we verheugd dat er vanuit de Algemene Kerkenraad toestemming is verleend om de zoektocht naar een herder en leraar voor onze wijk te gaan aanvangen. We zijn daar heel blij mee. Tegelijk is het ook, gezien de herindeling van de gemeente en de wijken, een complexe zaak. Desalniettemin zijn we dankbaar en bidden we de HEERE om wijsheid, inzicht én geduld. We houden u op de hoogte!

Jongerenevent:
jongelui van 12-25 jaar opgelet! Het jongerenevent dat inmiddels alweer een paar maanden geleden werd georganiseerd, komt terug! Inclusief de befaamde rodeostier. Wil je dus je tijd van de vorige keer verbeteren, of gewoon met een hamburger en/of een oliebol in je hand toekijken, lekker zingen, een praatje maken of wat dan ook? WEET JE WELKOM! DV vrijdag 30 december vanaf 18:00 uur in en rond het Maranathacentrum. Let op: je moet je opgeven. Er zijn maximaal 250 plaatsen, dus wacht niet (te) lang. Geef je op via eventbrite: www.eventbrite.nl. Typ in de zoekbalk “Hervormd”, dan komt Hervormde Gemeente Katwijk bovenaan te staan. Klik erop, je ziet dan aan de rechterkant van het scherm het jongerenevent waar je je kunt opgeven. We zien uit naar opnieuw een mooie bijeenkomst!

Terugblik gebedsbijeenkomst:
niet al te lang geleden werd er spontaan een gebedsbijeenkomst georganiseerd n.a.v. het “optreden” in Scum. Afgelopen zondag 12 december was de tweede die onder andere in het teken stond van de oorlog in Oekraïne:
We hebben een mooie bijeenkomst gehad. Er waren ook broeders en zusters uit Oekraïne aanwezig. Zo konden we door ons gebed hun steunen. Ook werd er voor de kerk in Katwijk gebeden. Voor Nederland, de regering. Eigenlijk heeft alles ons gebed nodig. Laten we dan ook blijven bidden. We hopen jullie volgende keer weer te zien. Huig van der Plas.

Kerstwijkavond:
REMINDER >> DV dinsdag 20 december om 20:00 uur in het Maranathacentrum. Thema: “Kerstfeest, hartverwarmend”.
Van harte welkom!

Giften:
ds v/d Plas ontving tijdens bezoeken 1 x € 10 en 2 x € 20 voor de wijkkas.
Hartelijk dank voor deze giften!

Tot slot:
meegezongen en meebeleden met Opwekking nummer 818: “Op die dag, in de hemel. Wat een dag, wat een vreugde zal dat zijn! Dan zijn wij bij Jezus. En klinkt het overwinningslied!”

Namens de kerkenraad een hartelijke groet,
David Stelma