14-20 februari 2020 Publicatiedatum: 10 februari 2020

Wijkbericht

Het was mooi om afgelopen zondagmorgen met zoveel kinderen, jongeren en volwassenen in de Pniëlkerk bijeen te zijn. Het thema was ‘Op reis naar het Beloofde Land’. Zoals het volk Israël op reis was, zo zijn wij dat ook. Vertrouwen en gehoorzaamheid zijn tijdens die reis belangrijke woorden. Dank aan het team en de kinderen van de Rehobothschool, met wie ik samen deze dienst kon voorbereiden.

Overleden.
Zondagmorgen kreeg ik bericht dat br. Jan de Vreugd de avond ervoor was overleden. Lang is hij ziek geweest. Wat heeft hij veel geleden. Maar nooit klaagde hij. In stilte gaf hij zich over aan de weg die hij moest gaan, zich vasthoudend aan de Heere, bij wie hij zijn troost en zijn hoop zocht. Liefdevol stond zijn vrouw hem al die tijd terzijde. We wensen haar en haar kinderen en kleinkinderen ook nu van harte de kracht en de nabijheid van de Heere toe in deze dagen van rouw en verdriet.

Overleden.
Maandagmiddag is ook br. Andries de Waard overleden. Zaterdagmorgen zal er om 11.15 uur een afscheidsdienst zijn in de Nieuwe Kerk, waarna de begrafenis zal plaatsvinden op begraafplaats Duinrust. Volgende week zal ik er uitgebreider over schrijven. Voor nu bidden we om Gods troostvolle voor zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen.

Meeleven.
Dankbaar zijn we met mevr. Janna Schaap dat ze uit het ziekenhuis ontslagen kon worden. We wensen haar een voorspoedig herstel toe.
Ook dhr. J. Roos is weer thuis, nadat hij een aantal weken in Groot Hoogwaak in Noordwijk verbleef.

Huwelijk.
14 februari geven Anton Varkevisser en Jet Lefeber elkaar het ja-woord. De Heere heeft hun wegen op een wonderlijke manier bij elkaar gebracht. Beiden verloren ze iemand van wie ze heel veel hielden. Nu mag er, in dat verdriet, nieuwe liefde en nieuwe vreugde zijn. We wensen onze koster en zijn nieuwe vrouw, met allen die bij hen horen, van harte Gods zegen toe!

Lidmatenkring.
Maandagavond 17 februari is er weer Jonge Lidmatenkring.  Het zal gaan over leven in afhankelijkheid, naar aanleiding van Jakobus 4. Iedereen is weer van harte welkom! We beginnen om 20.00 uur en het is in het Maranathacentrum.

Bijbelkring.
Donderdagavond 20 februari komt de Bijbelkring weer bij elkaar. We lezen en bespreken 1 Petrus 3 : 1 – 12, met als thema: ‘Hoop op beterschap’. Aanvang 20.00 uur in het Maranathacentrum.

Verantwoording.
Ontvangen voor de wijkkas: Anne van Duijn € 10,00.
De collecte op de gemeenteavond met Maarten en Gerdien Blom bracht € 185,35 op. Hartelijk dank hiervoor.

Tot zondag.
A.s. zondagmorgen heeft onze wijkgemeente dienst in het Maranathacentum. In deze dienst zal Leonore Haasnoot gedoopt worden. Leonore is de dochter van Joël en Madelijne Haasnoot – Remmelzwaal. We zien er naar uit.
Ik weet op dit moment nog niet wat we zullen lezen, maar het zal met de doop te maken hebben. Na de dienst is er gelegenheid de doopouders te feliciteren en is iedereen welkom voor een kopje koffie of thee in de hal.
Ontvang een hartelijke groet, ook van mijn vrouw,
ds. G. Lugthart