12-25 augustus '22 Publicatiedatum: 13 augustus 2022

Ook in de afgelopen weken ging het Woord nog rond. Ook in onze gemeente. Nog steeds mochten de 5 kerken van onze gemeente zowel in de ochtend als in de avond de deuren openen. We hopen dat dit ook in de komende weken nog het geval mag zijn. Laat uw plaats niet leeg. Wanneer u Zij stem dan heden hoort, verhardt u niet maar laat u leiden. Gezegende diensten.

Tot zondag…
De komende 2 weken heeft onze wijk de avonddiensten in de Nieuwe Kerk en in het Maranathacentrum. De voorgangers zijn respectievelijk ds. P.J. Visser en dr. J. Hoek

Giften..
deze keer niets te melden. Maar toch van harte aanbevolen.

Medeleven
Wim Nijgh is nog steeds onder behandeling. Om de week krijgt hij een chemokuur van 24 uur. Momenteel is de situatie stabiel. Hij mag samen met zijn vrouw Gods nabijheid in deze ervaren en mag nog genieten van elke dag die de Heere hem nog schenkt. Wij leven en bidden met onze broeder mee en zijn mede verwonderd.
Mevrouw van Kralingen-Keus  is uitbehandeld. Hier moet ik even een nuance maken. Mevrouw van Kralingen was te zwak om op dat moment verder behandeld te kunnen worden. Dat is wat anders dan uitbehandeld. Excuses hiervoor. Volgens mijn informatie verblijft zij momenteel weer in het ziekenhuis. We wensen haar ook vanaf deze plaats sterkte en Gods nabijheid toe.
Dit geldt ook voor dhr. B. van Beelen. Ook hij is ernstig ziek. Dat de Heere in Zijn genade u nabij mag zijn
Wij denken daarnaast ook aan alle andere zieken die we niet bij naam noemen. Ook onder hun zijn er die moeilijke wegen moeten gaan. De God van alle tijden en plaatsen ,laat niet los de werken die Zijn hand begonnen is. Vertrouw op Hem geheel en al, dat is wat Hij van ons vraagt, en u zal niet beschaamd uitkomen.

Vakantie.
Ook onze bijstand in het pastoraat ds. A.W. van der Plas moet wel eens gas terug nemen. Hij is voornemens om de weken 34 tot en met 37 vakantie op te nemen. Dat is dus van 22 augustus tot en met 17 september.
Neemt u in deze periode in voorkomende gevallen gerust contact op met onze scriba.

Preekbespreking.
Zondag 21 augustus zal er weer een preekbespreking zijn. Het thema zal zijn Bidden met Jezus. Het vind plaats na de avonddienst in de Oude kerk of kerkhaventje. Voor eten wordt gezorgd. De leeftijdsindicatie is tussen de 12 en de 20 jaar. Mooie manier om op deze manier al een voorschotje te nemen op het aanstaande winterwerk.

Tot slot.
Voor velen komt het einde van de vakantie weer inzicht of is intussen weer voorbij. De draad wordt weer opgepakt, het dagelijkse leven met al zijn uitdagingen vangt weer aan. Wat is het dan toch een enorme troost dat je met vreugde en verdriet bij de Schepper van alle dingen terecht kunt.  Kent u Hem al? Dan weet u de weg, kent u Hem nog niet? Zoek Hem dan zolang Hij nog te vinden is. Er is geen beter God dan Hij.

Namens de kerkenraad een hartelijke groet.
Johan Berkheij