11-17 december 2020 Publicatiedatum: 07 december 2020

Van zondag…
Het ging zondagavond in de Nieuwe Kerk over Jozef, in wie Potifar en zijn huis zo gezegend werden. En toch wist men deze gouden slaaf niet op waarde te schatten. De wereld heeft de duisternis liever dan het licht – dat zien we ook weer terug in Genesis 39. En we hoorden (opnieuw): Jozef is de Jezus van toen. Ook rondom Hem ging en gaat het telkens weer zo. Hoe groot is God, dat Hij ons Zijn Zoon nog steeds laat verkondigen!

Geboren: Ella.
‘Ik heb je altijd lief gehad, mijn liefde zal je altijd vergezellen’ (Jer. 31 : 3). Deze tekst lees ik op het op geboortekaartje, waarmee Kevin, Suzanne en Lenn van der Boon (Sirius 23, 2221 NB) de geboorte van hun dochter en zusje bekend maken. Ella is geboren op 18 november. We feliciteren dit gezin van harte met de geboorte van dit nieuwe leven. Wat kostbaar om te mogen geloven dat de liefde van God aan onze liefde vooraf gaat, ook als het gaat om de liefde voor onze kinderen. Hij kende Ella en had haar al lief, voordat iemand van haar bestaan afwist. Dat Zijn liefde in haar leven dan ook al vroeg beantwoord zal worden!

Meeleven.
We leven mee met de familie Van Duijn. Beiden werden, net als hun oude moeder die bij hen in woonde, getroffen door het coronavirus. Ging het met Loes na een paar dagen weer beter, Kees knapte niet op en moest worden opgenomen in het LUMC. Daar ligt hij nu in zorgelijke omstandigheden op de IC.
We bidden om Gods nabijheid en bewaring. Wie in de schuilplaats van de Allerhoogste is gezeten, zal overnachten in de schaduw van de Almachtige (Psalm 91).

Huwelijksjubilea.
Deze week zijn er drie huwelijksjubilea vanuit de wijk te melden.
Op 1 december was het echtpaar De Jong – Van der Plas 25 jaar getrouwd.
Op 5 december mocht het echtpaar De Vreugd – Van Dijk Rijnsburg stil staan bij hun 40-jarig huwelijksjubileum.
Op 7 december was het 25 jaar geleden dat het echtpaar Haasnoot – Houwaard elkaar het ja-woord gaf.
Mijlpalen om dankbaar voor te zijn en met elkaar te gedenken. De Heere is goed geweest. Hem komt toe alle lof en eer!

Gezamenlijke wijkavond.
Donderdagavond 10 december, om 20.00 uur vanuit de Nieuwe Kerk.

Gezamenlijke kerstvieringen.
Omdat het dit jaar niet mogelijk is om een traditionele Kerstwijkochtend en Kerstwijkavond te houden, doen we het dit jaar gezamenlijk met de andere Bondswijken via livestream vanuit de Nieuwe Kerk. Schakelt u ook in? Woensdagmiddag 16 december om 14.00 uur en/of donderdagavond 17 december om 20.00 uur. Ik hoop dat het mooie vieringen zullen worden.

Kerstviering met de catechisanten.
Op dinsdagavond 15 december houden we met de catechisanten een Kerstviering in het Maranathacentrum. Op deze manier willen we de eerste helft van het catechisatieseizoen met elkaar afsluiten. Helaas kunnen we verder niemand voor deze avond uitnodigen. De avond begint om 19.00 uur.

Kerstviering op Kerstavond.
Op 24 december willen we ’s avonds in het Maranathacentrum een kerstviering houden. Een beetje in de geest van de Kerstwijkavond zoals we die gewend zijn, maar vanwege de coronamaatregelen toch anders. Op deze manier hopen we een extra gelegenheid te geven om toch met Kerst naar de kerk te kunnen gaan, ook al zal het ook voor deze avond maar om een kleine groep gaan. Vanaf kwart voor acht is er koffie met wat lekkers. Rond de klok van acht hopen we dan te kunnen beginnen.
Het is wel belangrijk dat u zich opgeeft!
Dat kan bij Yvonne Nijgh, nijgh.w@casema.nl / 071-4035793 (na 19.00 uur).

Tot zondag.
A.s. zondag ben ik ’s avonds weer aan de beurt in het Maranathacentrum. Ik ben van plan de serie over Jozef te vervolgen. Luistert u weer mee?
Ontvang een hartelijke groet, ook van mijn vrouw,
ds. G. Lugthart