10-16 sept '21 Publicatiedatum: 09 september 2021

Afgelopen zondag mocht ds. Hoogendoorn ons voorgaan in de dienst ter voorbereiding op het Heilig Avondmaal. Hierbij werd ons in het bijzonder de dienende gestalte van Gods Lievelingskind voorgesteld. Luister deze dienst nog maar eens na deze week. Goede voorbereidingsweek toegewenst.

… tot zondag
Voor aanstaande zondag staat in de ochtenddienst in de Pnielkerk ds. J. Geene op het rooster om de dienst van de bediening van het Heilig Avondmaal te leiden.

Censura morum.
Mocht in verband met het te houden Heilig Avondmaal vooraf nog een gesprek willen dan kan dat met onze voorzitter broeder De Vreugd ( gijsdevreugd@hetnet.nl) of met de scriba broeder Van der Plas ( zie colofon).

Giften..
Via ds. Van der Plas mogen wij giften melden van  20 en 50 euro voor de kerk.
Geefsters of gevers hartelijk dank. Van harte aanbevolen.

Vanuit de kerkenraad.
Wij hopen maandag 13 september weer met elkaar te vergaderen als wijkkerkenraad. Vele zaken staan op het rooster. Bid u met ons mee om een gezegende vergadering?

Meeleven.
Wij noemen u de bekende namen van Erica Verdoes, Mevr. Van Kralingen, Janna Schaap en Jaap Hoek. We denken ook aan al die anderen in onze gemeente ons land en wereldwijd. Wat is er toch een ellende in deze wereld en dat alleen door onze zondeval. Je zou er moedeloos van worden. Maar gelukkig is dat niet nodig. Er is een vooruitzicht voor hen die in Christus mogen geloven. Hij komt, Hij komt om de aard te richten, zingt de psalmdichter in psalm 98 vers 4. Moge dit vooruitzicht u in de handen laten klappen.

Tot slot.
We zien vooruit naar de persconferentie van 14 september. We hopen dat we dan verlost mogen worden van alle opgelegde regeltjes vanuit de overheid en weer volop bijeen mogen komen om de naam van onze God te loven en te prijzen. We hopen aanstaande zondag weer Avondmaal te mogen vieren. Welleswaar op dezelfde wijze als de vorige keer maar toch, het kan. Ik schrijf Avondmaal maar het is natuurlijk het Heilig Avondmaal. Door onze Heiland zelf ingesteld. dat we maar geraakt mogen worden door het woordje Heilig

Dat wens ik u allen toe.

Namens de kerkenraad een hartelijke groet.

Johan Berkheij